Pages Menu
 

Categories Menu
Dane komputera.
Każda osoba korzystająca z komputera posiadającego dostęp do internetu, powinna pamiętać, że nigdy nie jest anonimowa i każdy jej krok w sieci może zostać sprawdzony. Powinniśmy mieć świadomość, że nasza
Jak zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce? Szkolenia SEO i SEM Gdańsk, Gdynia
Szukając informacji na temat skutecznego pozycjonowania stron internetowych, często można się natknąć na terminy SEO i SEM. Co takiego oznaczają
Która strona www jest lepsza - droższa czy tańsza? Tanie strony internetowe Wrocław śródmieście, projektowanie stron internetowych w Gdańsku
Poszukując ewentualnego wykonawcy witryny sieciowej, można trafić zarówno na
Kilka słów o agencjach marketingowych. Dobra internetowa agencja marketingowa w Warszawie - monitoring on line
Ciężko momentami uwierzyć w to, jak wielkie znaczenie na przestrzeni ostatnich lat zaczęły mieć agencje marketingowe.
Co kryje się za optymalizacją? Strony responsywne - pozycjonowanie stron w Opolu
Istnieje wiele metod, które poprawiają widoczność stron internetowych w wyszukiwarkach. Ich łączne działanie można podpiąć pod zbiorcze
Otwarte i zamknięte kody źródłowe - co się bardziej opłaca w przypadku stron www? Systemy cms - tworzenie stron internetowych Białystok, Sanok
Tak zwane systemy CMS oznaczają specjalistyczne mechanizmy do zarządzania
Frazy o szerokim ogonie - co to takiego? Szerokie pozycjonowanie stron www Warszawa, Grodzisk Mazowiecki i Mińsk Mazowiecki
O właściwe pozycjonowanie www zawsze warto zadbać. Im bowiem wyższa pozycja danej strony w wyszukiwarce

Posted by on gru 8, 2020 in Biznes |

Trzy drogi do wydania książki

Trzy drogi do wydania książki

Napisanie książki wydaje się być bardzo trudnym zadaniem. Jednak po jej skończeniu czeka na nas jeszcze jedno tak samo duże, jeśli nie większe wyzwanie – jej wydanie. Jak można wydać własną książkę? Istnieją trzy drogi do wyboru – pierwsza w pełni profesjonalna w wydawnictwie, druga sprawiająca takie wrażenie, czyli wydanie w wydawnictwie vanity oraz trzecia sytuująca się pomiędzy, czyli self-publishing.

Wydawnictwo – sukces czy rozczarowanie?

Euforia po postawieniu ostatniej kropki w tekście może szybko minąć, kiedy po wysłaniu swojej propozycji wydawniczej nie otrzymujemy żadnej wiadomości zwrotnej. Po upływie trzech miesięcy można być prawie pewnym, że nasz tekst został odrzucony. Czasami otrzymamy wiadomość odmowną, ale wtedy chociaż wiemy, na czym stoimy. Choć i taka wiadomość, może podciąć skrzydła, kiedy okazuje się, że nasza książka po prostu nie mieści w kalendarzu wydawnictwa. A jeśli się uda? Zaakceptowanie tekstu w wydawnictwie nie oznacza, że wszystkie trudności za nami, bo przed nami jeszcze współpraca z redaktorem i mnóstwo poprawek, a także wybór okładki, co do której prawdopodobnie nie będziemy mieli ostatniego zdania. Wydanie książki w wydawnictwie niesie za sobą jeden ogromny plus – zagwarantowaną dystrybucję. Nasz tytuł z całą pewnością pojawi się na półkach księgarń bez dodatkowego zabiegania o to, choć akcja promocyjna z pewnością nie będzie rozbudowana. Zwłaszcza jeśli jesteśmy debiutantem.

Wydawnictwa typu vanity – szansa na sukces czy katastrofę?

Wydawnictwa zajmujące się wydawaniem książek finansowanym przez autora, zdają się być na pierwszy rzut ogromną szansą. Niezależnie czy zdecydujemy się na ten sposób, czy postanowimy sami się wszystkim zająć, będziemy musieli pokryć koszty przygotowania i druku w przypadku książki tradycyjnej, więc może lepiej zgłosić się do takiego wydawnictwa i nie musieć się o nic martwić? Niestety są to wydawnictwa w żaden sposób nieweryfikujące przysyłanych tekstów, wydają dosłownie wszystko. Dodatkowo zysk wydawnictwa z wydania naszej książki w przypadku vanity pochodzi z kwoty, jaką my zapłacimy, dlatego często można spotkać się z cięciem kosztów. Niestety najczęściej dotyka to redakcji i korekty, czego skutkiem są publikacje pełne błędów. Wydawcy tego typu bazują zazwyczaj na próżności autora, w celu przekonania go do skorzystania z ich usług lub przeciwnie, dopiero przed samym podpisaniem umowy okazuje się, że wszystkie koszty wydania spoczywają na autorze.

Self-publishing – kontrola czy przeciążenie?

Postawienie tylko na własne siły jest trzecim sposobem, jak można wydać własną książkę. Self-publishing funkcjonujący od dawna staje się coraz bardziej popularny i coraz mocniej istnieje w świadomości społeczeństwa. Jest to droga wymagająca od autora nie tylko nakładów finansowych, ale przede wszystkim ogromnego zaangażowania. Pisarz musi w tym przypadku zadbać o wszystkie etapy przygotowania tekstu – redakcję, korektę, skład, okładkę, dystrybucję i marketing. Nie każdy jest w stanie udźwignąć odpowiedzialność nad całym procesem wydawniczym, albo po prostu nie ma czasu na zaangażowanie się w to w stu procentach. Bez wątpienia jest to droga wymagająca więcej pracy niż vanity, ale jednocześnie daje pewność, że nad wszystkim mamy kontrolę. W porównaniu z wydawnictwem mogą przeważyć plusy jednego sposobu lub drugiego, w zależności od oczekiwań autora i czasu, jaki może poświęcić na wydanie książki oraz na zainteresowanie nią jak największej liczby osób.